12,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54618
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2432
  • تعداد فروش: 7

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم)

دانلود مقاله درمورد مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم)

0 2.4k
دانلود مقاله درمورد مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم)

با دانلود مقاله در مورد مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم) در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم) ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:مقاله در مورد مدیریت تولید و عملیات در سازمان‌‌های تولیدي و خدماتي (جلد دوم)

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:63 صفحه

قسمتی از فایل:

بخش چهارم: مدیریت مواد

مديريت مواد به دليل افق زماني كوتاه و حمايت اهداف استراتژيك به عنوان تصميمات تاكتيكي شناخته می‌شود.

عمليات کارآمد يک فرآيند توليدي به مديريت صحيح مواد ازخريد تا مونتاژ نهايی بستگی دارد.

توليد ناب: نگرش ساده کردن عمليات به منظور دستيابی به سطوح بی نظيري از بهره وري، کيفيت و خدمات مشتريان. ساخت همزمان و JIT دو مورد از تاکتيک‌‌های کاهش موجودي و پايه و اساس توليد ناب هستند.

هزينه‌‌های اجرايی سازمان هزينه‌‌های مرتبط با مسائل مالی و نگهداري موجودي است.

فصل 13: مدیریت مواد و موجودي

مديريت مواد وموجودي يكي از مهم ترين وظايف مديران توليد و عمليات مي‌باشد.

مديريت مواد شامل برنامه‌ريزی، هماهنگی و کنترل خريد، دريافت مواد، ذخيره سازي، جابجايی، حرکت مواد اوليه و قطعات خريداري شده، کالاهای نيمه تمام، ابزار و ديگر مواد مورد نياز در فرايند توليد مي‌باشد.

موجودي: هرگونه کالا يا مواد بيکاري که براي استفاده آنی نگهداري می‌شود.

چالش‌‌های دوگانه‌ی مديران مواد وموجودي: نگهداري مقدارکافی از موجودي جهت تامين تقاضا و کاهش هزينه تا حد امکان در عمليات توليدي موجودي از جنبه‌‌های مهم عمليات توليد است و شامل مواد اوليه - کار در جريان و کالاهاي تکميل شده است. موجودي يک شاخص اقتصادي در خريد و توليد می‌باشد. موجودي بايد اهداف استراتژيک و رضايت مشتريان و عملکرد عملياتی را حمايت کند.

اهمیت استراتژیك موجودي

موجودي يك شاخص اقتصادي در خريد و توليد است.

موجودي دسته‌ای: خريد حجم زياد از مواد و قطعات حتی اگر لازم نباشد. باعث صرفه جويی‌‌هايی شامل تخفيف مقداري و کاهش نرخ حمل و نقل شده و موجب پخش هزينه‌‌های ثابت تنظيم ماشين آلات بر روي اقلام بيشتري می‌شود و هزينه‌‌های تنظيم را با سرمایه‌گذاری در موجودي موازنه می‌کند.

موجودي کار در جریان (WIP): به طور سنتي موجب افزايش كارايي توليد می‌شود. اين موجودي به شكل بافر بين مراكز كاري سيستم توليد را قادر می‌کند در زمان از كار افتادن ماشينها، تاخير در محموله‌‌های عرضه كننده، معيوب شدن حجم زيادي از توليد، همچنان به عمليات خود ادامه دهد.

موجودي کالاي نهایي: تاثير تقاضا براي کالاي نهايی را حداقل کرده و خدمات مشتريان بهتري فراهم می‌کند.

ذخيره ايمنی: چون سطح واقعی فروش را نمی‌توان پيش بينی کرد، براي از دست ندادن مشتري مقداري موجودي نگهداري می‌شود.

موجودي انتظار یا موجودي قبل از موعد مقرر: به منظور تامين تقاضاي آتی در خالل فصل کسادي ساخته می‌شود.

سازمان نبايد غيرقابل اطمينان بودن ماشين آلات، تاخير در محموله‌‌های عرضه کنندگان و قطعات معيوب را فراموش كند. نگهداري حجم زياد موجودي در جريان چنين مشكالتي را پنهان می‌کند.

وقتي هزينه‌‌های حمل و نقل، انبارداري و سرمايه‌ای را در نظر بگيريم، موجودي‌‌ها نشان دهنده سرمایه‌گذاری مالی مهم براي سازمان‌‌ها هستند و تاثير مهمي بر روي ترازنامه و صورت سود و زيان خواهند داشت. کنترل موجودي باعث کاهش هزينه‌‌های عملياتی می‌شود.

موجودي از ديدگاه بخش‌‌های مختلف سازمان:

·        بازاريابی: مايل به نگهداري حجم زيادي از موجودي

·        خريد: تخفيف مقداري و کاهش نرخ حمل و نقل-تمايل به خريد در حجم زياد دارد.

·        مديرت توليد: به منظور جلوگيري از تاخير در توليدتمايل به حجم زيادي موجودي دارد.

·        واحد مالی: حداقل کردن سرمایه‌گذاری در موجودي و هزينه‌‌های انبار داري

تعارض هنگامي بين واحدهاي سازمانی زمانی رخ ميدهد که مديران هدف واقعی موجودي را درك نمی‌کنند. TQM کمک می‌کند تا نگرش‌‌های مختلف در يک چهارچوب قرار گيرد.

فعالیت‌‌های اساسي مدیریت مواد در یك سیستم تولید:

مواد اوليه بزرگترين منابع و سرمايه نقدي در سازمان‌‌های توليدي است. هدف اصلی خريد حمايت از مشتري داخلی يعنی واحد ساخت است.

 

 

 

 

12,000 تومان