6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51617
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2127

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تعریف مدیریت شهری

دانلود تحقیق درمورد تعریف مدیریت شهری

0 2.1k
دانلود تحقیق درمورد تعریف مدیریت شهری

با دانلود تحقیق در مورد تعریف مدیریت شهری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعریف مدیریت شهری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعریف مدیریت شهری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تعریف مدیریت شهری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

عبارت است از پذیرش و فهم مسئولیت مداوم برای رسیدن به یک سری اهداف مشخص که خود منتهی به یک هدف اصلی می باشد . این مسئولیت در مورد این است که چه کاری باید انجام شود و چگونه یک نظام دهی مناسب برای این کار صورت گیرد . بطور کلی مدیریت شهری باید شامل موارد زیر باشد : اتخاذ یک دید وسیع وهمه جانبه نگر/ پیگیری اهداف و تعیین نیازها وامکانات / احساس مسئولیت ( بهرامی نژاد ، 83 )

مدیریت شهری یعنی پیاده نمودن طرحها و برنامه هایی که در فرآیند برنامه ریزی شهری به آنها پرداخته شده است و نحوه اجرا و بازبینی آنها با توجه به پویایی و تحولات شهری ( کلهر ، 83 )

تعریف مدیریت واحد ، یکپارچه و هماهنگ شهری و لزوم برقراری آن :

برای اداره موفق کلان شهر نمی توان از مدیریت های جداگانه و هدایتگرهای بخشی بهره گرفت اگر هریک از عناصر مجموعه مدیریت شهر بنا به حوزه اختیارات خود برای شهر تصمیم بگیرند و از منظر خرد و بخشی نگری به شهر بنگرند ناهماهنگی تصمیمات در بعد کلان مشکلات عدیده ای را پیش خواهد آورد که بدون تعارف میتوان بخشی از مسائل کنونی را حاصل این تفرق و عدم یکچپارچگی مدیریت شهر دانست . اصولاً مديريت واحد شهري پيش ‌نياز اداره شهر و عنصر كارآمد توسعه يافتگي آن تلقي مي‌شود .
مديريت شهري در صورتي مي‌تواند موفق باشد كه از پايين‌ترين تا بالاترين سطح در آن - مديريت كلان شهري ، مديريت شهري ، مناطق شهري ، نواحي شهري و محلات شهري - به عنوان لايه‌هاي سياستگذاري و تصميم‌گيري وجود داشته باشند .

جهان هستی جهانی متکثراست که در عین تکثر در کلیت خود دارای وحدت است . مثلا در همه موجودات زنده هر عضو ضمن انجام وظایف و فعالیتهای ویژه خود در خدمت رشد و تداوم حیات پیکره واحد موجود زنده عمل می نماید . وجود توازن در رفتار و کردار موجودات زنده خود دلیلی بر وجود مدیریت واحد در کنترل ، رشد و عملکرد مناسب اجزای آنهاست .   در برنامه ریزی کلان شهرها نیز علاوه بر لحاظ تنوع و ویژگی های گوناگون مناطق مختلف طبق طرح جامع لازم است شاهد حفظ هویت – یکپارچگی در پیکره واحد شهر باشیم . شهر، موجودي زنده و با ويژگي خاص است و از اين ‌رو هريك از اندام‌ واره‌هاي آن بر يكديگر تاثيرگذار هستند . با چنين نگرشی پيكره ‌اي به نام شهر به يك فرماندهي و مديريت واحد نياز دارد تا شهر بسامان شده و نظم پذيرد. به تعبيري معضلات شهر، در عدم وجود مديريت واحد شهري ريشه دارد.
نبود هماهنگی میان ارگانها و نهادهای تصمیم‌گیرنده و تداخل فعالیتها و برنامه‌ ریزیها از موانع جدی مدیریت کلان کشور است . اگر ما بخواهیم به توسعه پایدار شهری بیندیشیم یعنی وضعیت كلان شهرهایمان را به صورت علمی و سیستماتیك و بر اساس استانداردهای مدیریتی متحول كنیم نیاز به این داریم كه شیوه اداره شهرهایمان را تغییر دهیم و مدیریت واحد و یكپارچه شهری باید محور این تغییرات باشد.

مثلا به‌ دور از عقلانيت است كه كلان‌ شهري چون تهران به شيوه مديريت جزيره‌اي ناهمگون و چند پاره اداره شود و منطقي نمي‌نمايد موضوعي نظير ترافيك و حمل و نقل كه اصولاً جايگاه ويژه‌اي در زندگي شهري دارد توسط 20 كانون ناهمگن مديريت شود و زماني كه پديده پايدار ترافيك چهره نازيبا و سنگين خود را بر زندگي شهروندان تحميل كرده و آن را مختل مي‌كند، هيچ‌يك از آنها حاضر به قبول مسئوليت نمي‌شوند . و اين ناهنجاري متأسفانه به يك هنجار پايدار تبديل شده است (عنصر ذاتي) موازي ‌كاري و تداخل در امور و اتلاف سرمایه ملی به‌عنوان شاخصه بارز اين نوع مديريت ، تاكنون هزينه‌هاي هنگفتي اعم از مالي و روحي بر شهر تحميل كرده است و بي‌توجهي نسبت به پيامدهاي ناشي از اداره چندپاره شهر، دستاوردي جز كندي در انجام امور و اجراي طرح‌هاي عمران شهري باصرف هزينه‌هاي گزاف نداشته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر