7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 48952
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1388

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد مواد تابعي

دانلود تحقیق درمورد مواد تابعي

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد مواد تابعي

با دانلود تحقیق در مورد مواد تابعي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق مواد تابعي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق مواد تابعي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد مواد تابعي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

اين تحقيق درباره Functionally Graded Material يا مواد تابعي است. در ابتدا مقدمه اي درباره اين مواد و چگونگي ساختار آن ها ذکر شده است. سپس به کاربرد هاي مختلف اين مواد در صنعت پرداخته شده که عمدتاً از مقاله هاي مختلف علمي استخراج شده اند و تا حد امکان سعي به  ترجمه دقيق آن ها شده است و در موارد خاص ، ساده سازي در تر جمه لحاظ شده است. لذا براي کسب اطلاعات بيشتر و دقيق تر، عين مطالب و مقاله هاي ترجمه شده در انتها آورده شده است.

 

مقدمه :

مواد تابعي (FGM) مواد جديد و پيشرفته مي‌باشند که از نظر ميکروسکپي غير هموژن بوده و خواص مکانيکي آنها به ‌طور پيوسته از يک سمت سازه تا سمت ديگر تغيير مي‌کند. اين تغييرات مواد به‌ صورت تدريجي با تغيير نسبت حجمي دو ماده ساختاري ايجاد مي‌شود. براي اولين بار اين ماده در ژاپن در سال 1984 توسط دانشمندان ساخته شد. معمولاً اين مواد از دو ماده ساختاري سراميک و فلز ساخته مي‌شود. ماده ساختاري سراميک به ‌علت ضريب انتقال حرارت کم و مقاومت زياد در مقابل درجه حرارت ، درجات حرارت بسيار بالا را تحمل کرده و ماده ساختاري فلز انعطاف پذيري لازم را فراهم مي‌کند.

Schematic drawings of continuously graded, discretely graded, and multiphase graded microstructures

به‌ علاوه اختلاط سراميک و فلز با تغييرات پيوسته از يک سطح تا سطح ديگر در يک سازه به آساني قابل ساختن مي‌باشد. به‌ علت تغييرات پيوسته خواص مکانيکي مشکلات عدم پيوستگـي که در سازه‌هاي کامپوزيت وجود دارد در مواد  FGMبه ‌وجود نمي‌آيد. اين مواد ابتدا براي ايجاد سپر حرارتي در سازه‌هاي مختلف است. مزيت استفاده اين مواد اين است که قادر به تحمل درجات حرارت بسيار بالا و اختلاف درجه حرارت بسيار بالا بوده و مقاوم در مقابل خوردگي و سايندگي بوده و مقاومت بالايي در مقابل شکست دارند. در حال حاضر از اين مواد براي سازه‌هايي که در مقابل درجات حرارت بالا بايد مقاوم باشند استفاده مي‌شود. از نکات بسيار برجسته اين مواد بهينه ‌نمودن تغييرات تنش در آنها با تغيير مناسب پروفيل تغييرات مواد ساختاري است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر