7,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47155
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1806

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟

دانلود تحقیق درمورد بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟

با دانلود تحقیق در مورد بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟ در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟ را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟ ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بیماری MS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:22 صفحه

قسمتی از فایل:

چکیده:

بیماری مولتی پل اسکلروزیس در اثر اختلال سیستم عصبی مرکزی و بواسطه تشکیل پلاکهای اسکلروزه بر روی غشاء میلین اعصاب ایجاد می شود. مهمترین تظاهر پاتولوژیک این بیماری بروز جراحات مزبور در میلین اعصاب مرکزی است. علت انحصاری بودن عوارض پاتولوژیک در اعصاب مرکزی را به تفاوت بیوشیمیایی ساختمانهای عصبی این قسمت با اعصاب محیطی نسبت می دهند.

انفیلتراسیون لنفوسیتها ، پلاسلها ، مونوسیتها و ماکروفاژها در جراحات از یک سو و حضور اتوآنتی بادی ضد MBP2 در مایع مغزی نخاعی از سوی دیگر ، از دلایل دخالت عوامل ایمونولوژیک در این بیماریند. همچنین افزایش IgG مایع مغزی نخاعی در94% این بیماران (بر اساس گزارشات) باعث شد که اندازه گیری IgG در مایع مغزی نخاعی این بیماران ارزش تشخیص خاصی پیدا کند. بین بیماری مولتی پل اسکلروزیس و آنتی ژنهای HLA-B27 , HLA-BW2 ارتباط معنی داری مشاهده می شود.

 

بیماریMS یا اسکلروز مولتیپل چیست؟

مقدمه

MSیک بیماری خود ایمنی است که دستگاه عصبی مرکزی(CNS )را درگیر می کند CNS یا دستگاه عصبی مرکزی شامل مغز، طناب نخاعی و اعصاب بینایی است. در اطراف فیبرهای عصبی یک بافت چربی به نام میلین(myelin) وجود دارد که از آن محافظت می کند و به هدایت الکتریکی بوسیله فیبرهای عصبی کمک می کند.

در بیماریMS میلین در نواحی متعددی از بین می رود و به جای آن بافت اسکار(زخم) بجای می ماند که به این پدیده اسکلروسیس گفته می شود. این نواحی آسیب دیده به عنوان پلاک یا ضایعه ( lesion) نیز گفته می شود. بعضی اوقات فیبر عصبی خود به خود آسیب دیده و می شکند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر