9,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 45443
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1875
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نقش تغذيه در بيماري گواتر

دانلود تحقیق درمورد نقش تغذيه در بيماري گواتر

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد نقش تغذيه در بيماري گواتر

با دانلود تحقیق در مورد نقش تغذيه در بيماري گواتر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش تغذيه در بيماري گواتر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش تغذيه در بيماري گواتر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش تغذيه در بيماري گواتر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

نقش تغذيه در بيماري گواتر


مقدمه:

بر اساس گزارشات سازمان جهاني بهداشت 20% جمعيت جهان مبتلا به سوء تغذيه هاي مزمن هستند. حدود 190 ميليون كودك زير 5 سال از سوء تغذيه انرژي پروتئيني رنج مي برند و روزانه 40 هزار نفر از اين كودكان مي ميرند. بيش از 2 ميليارد نفر كه اكثر زنان و كودكان مي باشند، دچار كمبود يك يا چند ماده مغذي (يد، آهن، ويتامينهاي A و D و ) هستند. عواقب اين كمبودها عقب ماندگيهاي جسمي و ذهني، كوري و مرگ مي باشد.

كمبودهاي فوق الذكر از عمده ترين مشكلات تغذيه اي كشور ما محسوب مي گردند از جمله اختلالات ناشي از كمبود يد حدود 15 ميليون نفر از جمعيت كشور را به درجات مختلف گرفتار كرده است و تخمين زده مي شود كه حدود 3 ميليون نفر از عوارض شديد آن رنج مي برند. آنچه كه قابل تعمق است عوارضي چون كاهش قدرت فراگيري، كاهش كارآيي و عدم توانايي در كسب مهراتهاي پيچيده است كه در ارفاد مبتلا به كمبود يد ظرهر مي گردد و نسل آينده و توسعه ملي اقتصادي كشور را در معرض مخاطره قرار مي دهد. مسئله مهم آن است كه اختلالات ناشي از كمبود يد غيرقابل جبران اما قابل پيشگيري هستند.

اختلالات ناشي از كمبود يد بعنوان يكي از كمبودهاي تغذيه اي شايع شناخته شده است. اين اختلالات در اثر فقدان يد در رژيم غذايي بوجود مي آيند و از گواتر، عقب ماندگي رواني و اختلالات جسمي تاكريتنيسم را شامل مي شوند. اكثر اين اختلالات دائمي و علاج ناپذير هستند اما تمام آنها قابل پيشگيري اند. مصرف روزانه نمك يددار، حفاظت كاملي را در برابر تمام اختلالات ناشي از كمبود يد با هزينه سرانه بسيار ناچيزي در سال فراهم مي كند.

براي آنكه تمام افراد بتوانند يد را بمقدار كافي در رژيم غذايي روزانه دريافت نمايند بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده نمك يددار در هر شهر و روستا در دسترس همگان قرار گرفته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر