7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34848
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1991
  • تعداد فروش: 10

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور

دانلود تحقیق درمورد سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور

0 2k
دانلود تحقیق درمورد سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور

با دانلود تحقیق در مورد سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سازمان اداری و مقامات عالی سازمان اداری کشور

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:15 صفحه

قسمتی از فایل:

سازمان اداری

   به مجموعه سازمان‌هائی كه دولت توسط آنها در تمامی مناطق كشور اعمال حاكمیت می‌كند، سازمان اداری گفته می‌شود.

  با توجه به این­كه امور و خدمات عمومی، در كشور ما با نظام متمركز اداره می‌شود؛ یعنی مأمورانی كه از طرف دولت مركزی منصوب می‌شوند، كارها را در استان‌ها و شهرستان‌ها برابر دستور و نظر مقامات مركز انجام می‌دهند، برای این منظور تمام وظائف و امور اداری بین واحدهای سازمانی بزرگ به نام وزارتخانه‌ها تقسیم  می­شود و هر یك از وزارت‌خانه‌ها تحت اداره و مسئولیت یك وزیر قرار داده شده است. از لحاظ حقوقی، وزارتخانه‌ها شخص حقوقی واحدی به نام دولت را تشكیل می‌دهند.

  هر یك از وزارتخانه‌ها به تناسب نیاز خود، در پایتخت و شهرستان‌ها، تشكیلاتی دارند كه از مركز تبعیت می‌كنند.

  البته به خاطر معایب ناشی از نظام متمركز، به موجب قوانین، برخی از امور اداری توسط سیستم عدم تمركز اداره می‌شود. برای نمونه؛ برخی از امور محلّی به دست شوراها، كه به طور مستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند، سپرده شده است. هم­چنین برخی از وظائف وزارتخانه‌ها، از آنها منتزع گردیده است و به عهدۀ مؤسسات مستقلی به نام مؤسسات عمومی گذاشته شده است؛ مثل مؤسسات و سازمان‌های صنفی و حرفه‌ای از قبیل كانون وكلای دادگستری و نظام پزشكی، سازمان اداری كشور، كه شامل سازمان قوۀ مركزی، سازمان‌های شهرستان‌ها، شوراهای محلی، مؤسسات عمومی و نظام‌های صنفی و حرفه‌ای است و تابع یك سلسله اصولی است كه رعایت این اصول در استقرار انضباط و یكپارچگی و قانونمند بودن سازمان اداری كشور، نقش مهمی را ایفاء می‌كند. اصول مزبور كه برای اعمال سازمان اداری حاكم است، عبارتند از:

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر