10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 32936
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2425
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد نماز و اسرار تربيتي آن

دانلود مقاله درمورد نماز و اسرار تربيتي آن

0 2.4k
دانلود مقاله درمورد نماز و اسرار تربيتي آن

با دانلود مقاله در مورد نماز و اسرار تربيتي آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نماز و اسرار تربيتي آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله  نماز و اسرار تربيتي آنادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نماز و اسرار تربيتي آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

  • نماز موجب ياد خداست:

ياد خدا بهترين وسيله براي خويشتن داري و كنترل غرايز سركش و جلوگيري از روح طغيان است. «نمازگزار» همواره به ياد خدا مي‏باشد، خدايي كه از تمام كارهاي كوچك و بزرگ ما آگاه است، خدايي كه از آنچه در زواياي روان ما وجود دارد و يا از انديشه ما مي‏گذارد، مطلع و باخبر است و كمترين اثر ياد خدا اين است كه به خودكامگي انسان و هوسهاي وي اعتدال مي‏بخشد، چنان كه غفلت از ياد خدا و بي خبري از پاداشها و كيفرهاي او، موجب تيرگي عقل و خرد و كم فروغي آن مي‏شود.

انسان غافل از خدا در عاقبت اعمال و كردار خود نمي‏انديشد و براي ارضاي تمايلات و غرايز سركش خود حد و مرزي را نمي‏شناسد و اين نماز است كه او را در شبانه روز پنج بار به ياد خدا مي‏اندازد و تيرگي غفلت را از روح و روانش پاك مي‏سازد.

به راستي، انسان كه پايه حكومت غرايز در كانون وجود او مستحكم است، بهترين راه براي كنترل غرايز و خواستهاي مرزنشناس او همان ياد خدا، ياد كيفرهاي خطاكاران و حسابهاي دقيق و اشتباه‏ناپذير آن مي‏باشد. از اين نظر قرآن يكي از اسرار نماز را ياد خدا معرفي مي‏كند: «اقم الصلوة لذكري؛ نماز را براي ياد من بپادار!» (1)


10,000 تومان