4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22911
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 2284
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری

دانلود مقاله انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری

0 2.3k
دانلود مقاله انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری

با دانلود مقاله در مورد انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد انواع حساب‌ها و کدینگ آنها در حسابداری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:19 صفحه

قسمتی از فایل:

 حساب‌های اصلی: در سیستم حسابداری یک حساب اصلی داریم که عبارت است از مجموعه سلسله مراتبی گروه حساب، دفتر کل، تعدادی طبقه معین (وجود آن اجباری نیست) و نهایتا خود حساب معین. در این مجموعه «حساب معین» نقش اصلی را بازی می‌کند و بقیه فقط برای دسته بندی به کار می‌روند. کلیه اسناد حسابداری حتما باید با استفاده از حداقل یک «حساب معین» و تعدادی حساب فرعی اختیاری ثبت شوند. کد هر حسابی (چه در حساب‌های اصلی و چه در حساب‌های فرعی) در ساختار سلسله مراتبی حساب‌ها به صورت پیمایش از ریشه درخت تا حساب مورد نظر به دست می‌آید. به این صورت که کد همه حساب‌ها و طبقه بندی‌های پیمایش شده به ترتیب از ریشه تا برگ کنار هم چیده شده و کد حساب مورد نظر به دست می‌آید.

دقت شود که «گروه حساب» اولین سطح درخت حساب‌ها را تشکیل می‌دهد و فقط و فقط همین یک ردیف هم از آن وجود دارد نه کمتر و نه بیشتر. «حساب کل» هم که زیر مجموعه «گروه حساب» است در ردیف دوم درخت قرار داشته و رفتارش کاملا مشابه «گروه حساب» می‌باشد. زیر هر «حساب کل» هم می‌توان هیچی، یکی یا هر تعداد «طبقه معین» به صورت درختی و نامحدود داشت. در واقع «طبقه معین» (در صورت وجود) از سطح سوم شروع و به تعداد دلخواه ادامه دارد. «حساب‌های» معین هم بلافاصله زیر مجموعه یک «حساب کل» یا به صورت زیر مجموعه یکی از «طبقات حساب معین» تعریف می‌شوند. 

4,000 تومان