4,000 تومان
  • فروشنده : پرسشنامه

  • کد فایل : 10890
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2499
  • تعداد فروش: 7

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود پرسشنامه کانون کنترل سلامت

دانلود پرسشنامه کانون کنترل سلامت

0 2.5k
دانلود پرسشنامه کانون کنترل سلامت

دانلود پرسشنامه کانون کنترل سلامت
فرمت فایل : ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل : 5 صفحه
توضیحات :

پرسشنامه کانون کنترل سلامت
مقیاس چند وجهی منبع کنترل سلامت در سال 1978 توسط والستون و همکاران به منظور تعیین منبع کنترل سلامت افراد ساخته شد. این موضوع که شخص دارای محور کنترل سلامتی (منبع کنترل سلامت) از نوع درونی یا بیرونی باشد، بر اساس یک مجموعه مشخصات است. این مشخصات و ویژگی‌ها به صورت مقیاس بندی شده وجود دارد و به تعیین نوع محور کنترل سلامتی در افراد می پردازد.
مقیاس‌های تک بعدی در زمینه سنجش نوع کنترل ابتدا توسط والستون و همکاران طراحی شد. مقیاس MHLC شامل سه مولفه با معیار شش گانه لیکرت و مخفف کلمات زیر است:
1-منبع کنترل سلامت مربوط به افراد موثر (PHLC) : شامل درجه اعتقاد فرد به این امر که سلامت او به وسیله افراد دیگر تعیین می‌شود.
2-منبع کنترل سلامت درونی (IHLC) : شامل درجه اعتقاد فرد به این امر که عوامل داخلی و رفتارهایش مسئول بیماری و سلامت او است.
3- منبع کنترل سلامت مربوط به شانس (CHLC) : شامل درجه اعتقاد فرد به این امر که سلامت او وابسته به شانس، بخت، اقبال و سرنوشت است. این پرسشنامه دارای سه فرم A، B وC است که هر کدام مشتمل بر هجده عبارت و هر مولفه دارای شش عبارت است. فرم A وB در سال 1978 وفرم C که می‌تواند برای بیماری‌های خاص یا شرایط معین مورد استفاده قرار گیرد، در سال 1994 منتشر شد، در مدت 14-10 دقیقه تکمیل می‌شوند.
این پرسشنامه یک ابزار خود گزارشی است. آزمودنی باید در یک مقیاس لیکرت شش درجه‌ای از کاملا مخالفم (1) تا کاملا موافقم (6) میزان موافقت یا مخالفت خود با هر یک از آن را بیان کند.


4,000 تومان